Volím stranu bez bilbordov

Autor: Livia Vasakova | 1.8.2014 o 15:50 | Karma článku: 6,60 | Prečítané:  996x

Slovensko je krajinou bilbordov. Každý rok nejaké pribúdajú a sú stále väčšie a väčšie. Na niektorých miestach je hustota týchto farebných opách taká vysoká, že nič iného ani nevidno. Neodlišujeme sa v tomto len od západnej Európy, kde je takýto vizuálny smog regulovaný, ale aj od krajín, ktoré sa, minimálne v štatistikách, majú horšie ako my. Neudrelo vám pri ceste do Chorvátska do očí, že v Maďarsku a Chorvátsku je bilbordov podstatne menej? ... a krajina vyzerá akosi krajšie.

Čo sa s tým dá robiť a prečo s tým niekto niečo nerobí?

Pochybujem, že práve reklama na bilbordoch má rozhodujúci vplyv na spotrebiteľov, hlavne ak si ju v tom množstve rôznych tabúľ ani poriadne nevšimnete. Ja od určitého času naopak bojkotujem výrobky a služby z bilbordov, lebo nechcem podporovať niečo, čo tak výrazne znehodnocuje moje okolie. Ako spotrebitelia nie sme v tomto úplne bezmocní, len žiaľ slabo organizovaní.

Bilbordy boli a sú súčasťou politickej kampane a politici sa ich nechcú vzdať. Všetky strany s výraznejšou podporou ich napríklad využili pri nedávnych európskych voľbách. Veľmi rýchlo sa z Národnej rady stiahol poslanecký návrh Smeru na prísnejšiu reguláciu. Asi netreba príliš dlho rozmýšľať prečo. Na jeseň nás opäť čakajú voľby – teraz komunálne. Teda také, kde nami zvolení zástupcovia budú môcť ovplyvniť koľko bilbordov bude strašiť v našej krajine. Ale ako by sa politici, ktorí vo svojej kampani bilbordy hojne a často za veľmi výhodných podmienok využívajú, po zvolení k nim mohli otočiť chrbtom? Preto budem voliť stranu a kandidátov, ktorí zvolia inú formu kampane a na bilbordy sa "vykašľú". Verím, že takú stranu nájdem.

A že iná forma neexistuje? Letáky v schránkach, kde okrem fotografie nájdem aj nejaký program kandidáta/strany sú mi mnohokrát sympatickejšie. Veľa sa dá dosiahnuť aj cez rádiá, TV, sociálne média, diskusie či novinovú inzerciu.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?