Čo sa s tým dá robiť a prečo s tým niekto niečo nerobí?
Pochybujem, že práve reklama na bilbordoch má rozhodujúci vplyv na spotrebiteľov, hlavne ak si ju v tom množstve rôznych tabúľ ani poriadne nevšimnete. Ja od určitého času naopak bojkotujem výrobky a služby z bilbordov, lebo nechcem podporovať niečo, čo tak výrazne znehodnocuje moje okolie. Ako spotrebitelia nie sme v tomto úplne bezmocní, len žiaľ slabo organizovaní.
Bilbordy boli a sú súčasťou politickej kampane a politici sa ich nechcú vzdať. Všetky strany s výraznejšou podporou ich napríklad využili pri nedávnych európskych voľbách. Veľmi rýchlo sa z Národnej rady stiahol poslanecký návrh Smeru na prísnejšiu reguláciu. Asi netreba príliš dlho rozmýšľať prečo. Na jeseň nás opäť čakajú voľby – teraz komunálne. Teda také, kde nami zvolení zástupcovia budú môcť ovplyvniť koľko bilbordov bude strašiť v našej krajine. Ale ako by sa politici, ktorí vo svojej kampani bilbordy hojne a často za veľmi výhodných podmienok využívajú, po zvolení k nim mohli otočiť chrbtom? Preto budem voliť stranu a kandidátov, ktorí zvolia inú formu kampane a na bilbordy sa "vykašľú". Verím, že takú stranu nájdem.
A že iná forma neexistuje? Letáky v schránkach, kde okrem fotografie nájdem aj nejaký program kandidáta/strany sú mi mnohokrát sympatickejšie. Veľa sa dá dosiahnuť aj cez rádiá, TV, sociálne média, diskusie či novinovú inzerciu.