Ako uspieť bez bilbordov?

Autor: Livia Vasakova | 5.8.2014 o 9:17 | Karma článku: 4,22 | Prečítané:  554x

V reakciách (formou diskusie aj osobne) na môj prvý blog http://vasakova.blog.sme.sk/c/362025/volim-stranu-bez-bilbordov.html ste viacerí ocenili nápad, ale zároveň vyjadrili pochybnosti, či môže strana na Slovensku uspieť bez bilbordov. Áno, je to legitímna otázka. Žiaľ, na Slovensku, každý vníma bilbordy ako jedinečný nástroj na zviditeľnenie sa. A keďže ich má aj konkurencia, tak ich treba mať viac alebo ich mať väčšie a najlepšie oboje. K čomu to vedie, asi vidíme všetci na našich uliciach a cestách.

Bilbordy pomáhajú šíriť povedomie o určitej značke, čo znamená, že napríklad pri prieskume o strane TIP by mnohí odpovedali, že o nej vedia. Neznamená to však, že ju aj budú voliť, nakoľko nemusí zodpovedať ich preferenciám, nemajú o nej dostatok informácií a pod.

Žila som 10 rokov v Belgicku, kde som zažila viacero volebných kampaní. Bilbordov je tam naozaj minimum, v štvrti, kde som bývala, neboli žiadne. Napriek tomu tam prebiehala intenzívna volebná kampaň cez inzercie v novinách/časopisoch, diskusie v rádiách, TV a cez rôzne letáky, čo, áno, skončili v schránkach a bolo ich treba vyhadzovať. V tomto prípade však existujú nálepky ako „Nevhadzovať reklamu“, ktoré pomáhajú znižovať množstvo nevyžiadanej reklamy. Rada by som mala také niečo k dispozícií aj v prípade bilbordov. Nebolo by úžasné pri vstupe do Bratislavy vylepiť „V celom meste nestavať bilbordy“?

V Belgicku sa mi dokonca stalo, že ma nakontaktoval kandidát na poslanca, či by si u nás na záhrade nemohol dať plagát veľkosti A3 so svojim menom, stranou a fotkou. Tento plagát bol na našej záhrade, ktorá bola mimochodom oproti vstupu do jednej z volebných miestností, umiestnený asi 2-3 týždne. V Bratislave som videla bilbordy do komunálnych volieb, ktoré budú koncom roka, už v júli a taktiež mnohé pozostatky z európskych, prezidentských, či dokonca ešte predošlých komunálnych kampaní.

Etablované strany by podľa môjho názoru vedeli získať priazeň (nie povedomie) svojich voličov, prípadne nerozhodnutých voličov, aj tlačovou konferenciou s oznámením, že bilbordy nebudú využívať, lebo to znehodnocuje okolie a postupné odstránenie bilbordov majú ako jeden z bodov svojho programu do komunálnych volieb. Taktiež by ma oslovilo, keby strany namiesto bilbordovej kampane, ktorá tiež niečo stojí, poslali svojim voličom malý darček (napr. USB kľúč, nákupnú tašku, blok, otvárač so svojim logom) spolu s programom. Výhodou by v tomto prípade bola užitočnosť predmetu, ako aj inovatívnosť riešenia.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Na jar minister práce Ján Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín v odvetviach, v ktorých to bude potrebné.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy pre SME a The Slovak Spectator ukázali top obchody, pri ktorých radili.

ŠPORT

Za Slovanom stále cítiť pachuť vytunelovaných harvardov

Medzi majiteľmi je dodnes firma zapletená do tunelovania harvardských fondov.


Už ste čítali?