Bilbordy pomáhajú šíriť povedomie o určitej značke, čo znamená, že napríklad pri prieskume o strane TIP by mnohí odpovedali, že o nej vedia. Neznamená to však, že ju aj budú voliť, nakoľko nemusí zodpovedať ich preferenciám, nemajú o nej dostatok informácií a pod.
Žila som 10 rokov v Belgicku, kde som zažila viacero volebných kampaní. Bilbordov je tam naozaj minimum, v štvrti, kde som bývala, neboli žiadne. Napriek tomu tam prebiehala intenzívna volebná kampaň cez inzercie v novinách/časopisoch, diskusie v rádiách, TV a cez rôzne letáky, čo, áno, skončili v schránkach a bolo ich treba vyhadzovať. V tomto prípade však existujú nálepky ako „Nevhadzovať reklamu“, ktoré pomáhajú znižovať množstvo nevyžiadanej reklamy. Rada by som mala také niečo k dispozícií aj v prípade bilbordov. Nebolo by úžasné pri vstupe do Bratislavy vylepiť „V celom meste nestavať bilbordy“?
V Belgicku sa mi dokonca stalo, že ma nakontaktoval kandidát na poslanca, či by si u nás na záhrade nemohol dať plagát veľkosti A3 so svojim menom, stranou a fotkou. Tento plagát bol na našej záhrade, ktorá bola mimochodom oproti vstupu do jednej z volebných miestností, umiestnený asi 2-3 týždne. V Bratislave som videla bilbordy do komunálnych volieb, ktoré budú koncom roka, už v júli a taktiež mnohé pozostatky z európskych, prezidentských, či dokonca ešte predošlých komunálnych kampaní.
Etablované strany by podľa môjho názoru vedeli získať priazeň (nie povedomie) svojich voličov, prípadne nerozhodnutých voličov, aj tlačovou konferenciou s oznámením, že bilbordy nebudú využívať, lebo to znehodnocuje okolie a postupné odstránenie bilbordov majú ako jeden z bodov svojho programu do komunálnych volieb. Taktiež by ma oslovilo, keby strany namiesto bilbordovej kampane, ktorá tiež niečo stojí, poslali svojim voličom malý darček (napr. USB kľúč, nákupnú tašku, blok, otvárač so svojim logom) spolu s programom. Výhodou by v tomto prípade bola užitočnosť predmetu, ako aj inovatívnosť riešenia.